19. februar 2007

Spor etter et levd liv..

Magne har lært meg at det er en god ide og ikke sitte mer enn tre timer i strekk å skrive. Jeg tar meg derfor pauser etter ca tre timer, spiser litt, beveger på meg, eller gjør noe helt annet. I dag gjorde jeg noe helt annet. Jeg har en stund irritert meg over at mine adidas goodyear sko har rimelig dype sprekker under, og at det i sprekkene er små steiner som alltid lager en litt irriterende skrapelyd når jeg setter skoene på noe som ikke er asfalt. Jeg tok frem en penn og begynte å røske dem ut, en etter en. Jeg oppdaget ganske fort at det var mer enn steiner som koste under der. Det var spor langt tilbake i tid, i allefall hele 5 mnd, da jeg kjøpte dem. Jeg fant en rosa perle fra perleverkstedene vi hadde på barnehjemmene Hogar Sucre og Guadalupe i Sucre, jeg fant glassbiter fra en knust frontrute i ulykken utenfor supermarkedet i samme by, jeg fant hvite steiner som må ha sneket seg under der etter en tur på stranden i Japan, jeg fant brun jord fra Bolivia, grus fra "trappeoppgangen" til leiligheten i Sollien og trebiter som må ha kommet fra veien gjennom skoen til Magne i Øvre Lyng.. Spennende hvor mange historier som gjemmer seg under en sko..
Det var den pausen!
...skal bli ferdig med en oppgave i dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oisj..! Bereiste sko du har! En ære å ha dem på skohylla her i Sollien!